KVzM!

Ahojte, všichni,

možná si vzpomenete, jak jsem vás na online setkání koordinátorů s Francescem v prosinci prosil o modlitby za opravu našeho auta. Pokud ne, tak vám stručně připomenu, o co šlo, a kdo vydrží číst až do konce, tak se dozví, jak to dopadlo.

Jsme bohatá rodina – máme dvě auta, obě jsou dodávky Citroën Jumpy (9 a 8 míst) a o obě se nám postaral náš dobrý Pán. Stará dodávka má 21 let a nová 12 let (nová je proto, že ji máme cca 2-3 roky). Na setkání v září, jsem některým z vás vychvaloval naši novou dodávku a to, jak se Pán postaral o peníze i o výběr auta.

V neděli po setkání jsem nabídnul odvoz na vlak Aničce a jejím synům. Když jsem odjížděl z nádraží v Plzni, zjistil jsem, že nám odešel posilovač řízení. Těch 450 km domů se střídavě fungujícím a nefungujícím posilovačem byl zážitek a posilovna k tomu, obzvláště v úzkých uličkách v Olomouci jsem si to opravdu užil (auto i s nákladem má víc než 2,5t). Posilovač řízení nám od koupě vozu odešel už potřetí. První posilovač odešel půl roku po koupi vozu a druhý měsíc nato (úspěšná reklamace) a ten třetí nám vydržel necelé dva roky.

Tento náš repasovaný posilovač stál cca 10.000 Kč a byl ještě 14 dní v záruce. Tak jsem s ním odjel ke kamarádovi do servisu a kamarád odeslal posilovač na reklamaci. Ještě mi sdělil, že dodavatelé náhradních dílů většinou reklamace neuznávají a ať šetřím na další repasovaný posilovač.

Vysvětlení pro laiky: Nový posilovač stojí normálního občana ve značkovém servisu 45.000,- Kč 

Repasovaný stojí cca 10.000-20.000,- Kč a musíte váš poškozený poslat dodavateli a ten vám pošle jiný, starší ale opravený posilovač.

Zpátky k našemu příběhu.

Posilovač byl na reklamaci a čas běžel, naštěstí máme naši starou dodávku a byť jsem ji po nákupu té nové chtěl prodat, tak jsem byl rád, že jsem to neudělal. Nevím, co bych si ty čtyři měsíce bez nové dodávky počal. Zhruba po měsíci a půl čekání nám dodavatel sdělil, že on reklamaci uznává a posilovač posílá na reklamaci do Dánska k firmě, která repas provedla. A čas běžel a my jsme čekali a čekali a telefonovali a telefonovali a nic se nedělo. Kamarád mechanik se snažil získat informace o reklamaci, ale dostával odpověď, že reklamace je v řešení. Kamarád ze servisu má ze zákona 30 dní na vyřízení reklamace, ale jeho dodavatel nemá žádnou zákonnou lhůtu (byla lhůta 3 měsíce, ale EU to zrušila). Nechtěl jsem být „svině“ a tlačit na kamaráda, ať sežene jiný posilovač, anebo ať vrátí peníze, přece jenom je to kamarád, dělá za rozumné ceny a časově se mi vždycky snaží vyhovět. Ale už byl konec roku, pak Vánoce, nový rok a stále nic. Kamarád už z toho byl zoufalý a snažil se sehnat repasovaný posilovač někde jinde, ale nikde na trhu nebyl a on ani neměl ten vadný, který by mohl dát jako protihodnotu toho repasovaného. Navíc ten náš posilovač má atypický konektor a prostě nikde nebyl k sehnání.

Stále jsme se modlili za opravu a za to, ať se Pán o to postará, ať nás to stojí co nejméně peněz.

Dát 45.000,- Kč za nový posilovač by nás asi zruinovalo.

Jedno naše nejmenované dítě nám v reakci na naše prosby Pánu o opravu pokud možno „satarmo“ řeklo: Jak by to Pán asi mohl udělat? Stejně to budete muset zaplatit.

Ke konci ledna jsme z Dánska dostali informaci, že reklamaci uznávají a vracejí peníze.

Bohudíky aspoň nějaký posun. Vrátí nám cca 10.000,- Kč a co dál. Vadný posilovač si nechali, tudíž jsme nemohli využít levnější varianty – repasovaný posilovač + doplatek.

Kamarád dostal nabídku z Citroënu na nový posilovač za 35.000,- Kč a po osobním jednání mu slevili na 31.000,- Kč, připomínám, že nám ho chtěli prodat za 45.000,- Kč. Takže nový posilovač 31.000 mínus vrácených 10.000 = 21.000 Kč, i to je dost peněz…

Stará dodávka má najeto 300.000 km a naše velká rodina se čtyřmi řidiči o ni občas sváděla tuhé boje… Nakonec jsme se rozhodli, že rozbijeme prasátko, dětem vybereme pokladničky a jdeme do toho.

Auto máme opravené a jezdíme. A kolik nás to nakonec stálo? NIC!

Pán je ještě lepší, než jsme doufali. A jak je možné, že nás to nestálo nic?

Obchodní zástupce Citroënu se zmínil mému kamarádovi, že jeden z mechaniků z Citroënu má dílnu, opravuje po práci Citroëny a možná by mohl mít starší, funkční posilovač a možná i s tím naším speciálním konektorem. A nakonec ho měl z nějaké bouračky auta, které nemělo moc najeto a byla pouze prasklá nádržka servo oleje. Tak nádržku vyměnil, přetěsnil a posilovač je funkční.

Nákup posilovače se vešel do vrácených 10.000,- Kč a ještě mi můj kamarád vyměnil prasklý plastový podběh a vyvážil a přezul zimní pneumatiky.

Máme v autě sice starší posilovač, ale nestálo to ani korunu, a já znovu budu všem svědčit o tom, jak skvělé auto nám Pán dal a dal nám ho „satarmo“ (to je ale jiný příběh a o tom zase někdy jindy).

Bohu díky za opravu a vám za modlitby!

Tak jsem se s vámi podělil o naši radost 🙂

A teď už by ten koronavirus mohl skončit, když máme funkční auto na cestu do Litic, ne?

DzP Petr&Co